Autoryzowane Gabinety Zdrowia, Biotechnologii i Dietetyki  Klinicznej MEDBICOM

Porady Dietetyka – Bożena Szmajdzińska

Niedoczynność Tarczycy – zalecenia dietetyczne

Niezwykle istotna w leczeniu chorób tarczycy jest prawidłowo zbilansowana dieta.

Do czasu usunięcia zdiagnozowanych przez Biorezonans Magnetyczny BICOM OPTIMA pasożytów, bakterii, wirusów i grzybów, które są wprost odpowiedzialne za złą pracę tarczycy, proponuję z pożywienia czasowo wyeliminować gluten oraz zadbać o zobojętnienie kwasowe organizmu.

Osoby chore na niedoczynność tarczycy powinny wyeliminować z diety wysoko przetworzone produkty z dużą zawartością cukru, słodycze i produkty zawierające cukier, cukry proste i słodziki. Osoby takie powinny unikać fast-foodów i napoi gazowanych oraz dodatków żywnościowych jak konserwanty, barwniki i polepszacze smaku i zapachu. Niektóre produkty spożywcze mogą osłabiać przyswajanie jodu. Należy do nich soja, warzywa kapustne, rzepa i brukiew, brukselka, kalafior czy brokuł. Niewskazane są też między innymi orzeszki ziemne, gruszki, truskawki, ziemniaki, kukurydza. W zastępstwie należy oprzeć swą dietę na warzywach i owocach w celu odkwaszenia organizmu.

Szczególnie aktywne w zobojętnianiu kwasów są buraki, sałata, jabłka, seler, banany i melony. Równowaga kwasowo-zasadowa będzie w organizmie zachowana, jeśli np. chleb będziemy jadać z sałatą, rzeżuchą, natką pietruszki czy pomidorem, a mięso obowiązkowo z warzywami – gotowanymi i surowymi

Stany zapalne rozwijają się znacznie szybciej w zakwaszonym środowisku.

Łuszczyca – zalecenia żywieniowe

Do produktów żywnościowych, które mogą nasilać procesy zapalne w organizmie, a przez to wpływać na przebieg łuszczycy, zalicza się:

  • Czerwone mięso
  • produkty nabiałowe
  • produkty wysoko przetworzone
  • cukry rafinowane.

Produkty, które zmniejszają parametry stanu zapalnego, to:

  • tłuste ryby morskie
  • białe mięso ( królik, drób )
  • nasiona lnu i olej lniany, oliwa z oliwek, nasiona dyni, orzechy włoskie (roślinne źródła kwasów omega-3)
  • świeże warzywa i owoce, w szczególności: marchew, dynia, szpinak, jarmuż i brokuły, jagody, mango, truskawki i figi
  • Herbata ze skrzypu polnego
  • Spirulina – dodawac do sałatek warzywnych

Wspomaganie suplementacją :

  • Witamina C naturalna z Dzikiej Róży 1000 mg dziennie
  • Koenzym Q10
  • Witamina A, D, B2, B3, siarka, miedź, kwasy omega 3,
  • Glutamina

Zalecenia dietetyczne przy obciążeniu Boreliozą

PRODUKTY ZALECANE W DIECIE PRZY BORELIOZIE

  • uwzględnianie żywności jak najmniej przetworzonej,
  • wzbogacanie diety w zdrowe tłuszcze jedno- i wielonienasycone,
  • wykluczenie cukru i produktów z jego dodatkiem,
  • urozmaicenie diety poprzez dodawanie owoców i warzyw do każdego posiłku,
  • podkreślanie istotności odpowiedniego nawodnienia i zalecanie wypijania 6-8 szklanek wody dziennie.

Źródłem dobroczynnych, działających przeciwzapalnie tłuszczów jedno- i wielonienasyconych są oleje roślinne oraz awokado, a także… tłuste ryby, jak łosoś, węgorz, pstrąg, śledź, makrela. Tłuszcze te na poziomie komórkowym redukują procesy utleniania, a więc działają przeciwutleniająco, zapobiegając śmierci komórek organizmu. Podobnie działają witaminy przeciwutleniające, takie jak A, C, E. Wraz z odpowiednią podażą produktów bogatych w cynk, selen i miedź, będą wzmacniać tkankę chrzęstną, która bardzo mocno jest narażona na uszkodzenia przy boreliozie. Źródłami tych składników odżywczych mogą by ciemnozielone warzywa liściaste, a także owoce jagodowe.

Korzystnym, działającym przeciwzapalnie składnikiem diety może być kurkuma

Wśród produktów korzystnych przy boreliozie należy wymienić też zioła: goździki, jeżówkę, pokrzywę, skrzyp polny, czystek zwyczajny, krwawnik oraz brzozę.

PRODUKTY, KTÓRE NALEZY WYELIMINOWAĆ:

  • rafinowane węglowodany, jak białe pieczywo, ryż biały, mąka pszenna oczyszczona,
  • źródła kwasu szczawiowego, np. szczaw, orzeszki ziemne,
  • alkohol, kawa i napoje zawierające kofeinę. Borelioza i kawa nie idą w parze.

Kilka słów o DETOXIE.

Zastanów się, zanim podejmiesz decyzję o detoxie. Czujesz się zmęczona / zmęczony, tyjesz nie jedząc, masz wzdęcia, przykry zapach moczu , problemy z wypróżnianiem ? obłożony język?

Zazwyczaj wtedy ulegając licznym formom reklamy, decydujesz się na wielkie sprzątanie swojego organizmu. Błąd.

Twój organizm ma zdolność samoregeneracji.

Jeżeli nie funkcjonuje w sposób prawidłowy, daje Tobie znać, że Twój układ wydalniczy nie działa. Czyli Twoja wątroba, nerki i układ limfatyczny wołają o pomoc. Musisz rozpocząć od regeneracji Twojego układu wydalniczego, aby później przystąpić do rozsądnej diety detoksykacyjnej

Dlaczego? ponieważ detox to nic innego jak czyszczenie organizmu z zalegających toksyn ( i mam nadzieję-również które te toksyny produkują ).

Zadaj sobie podstawowe pytanie – jak i gdzie te uwolnione toksyny mają opuścić Twój organizm?

Otóż podpowiem – uwolnione toksyny bez aktywacji systemu wydalniczego z powrotem ociążą Twój organizm wewnarzkomórkowo i spowodują znaczne pogorszenie Twojego stanu zdrowia..

Dlatego proszę, zachowaj kolejność postępowania.

Posłuchaj co chce przekazać Tobie Twoja wątroba, nerki i układ imfatyczny.

Bożena Szmajdzińska – Dietetyk Kliniczny

Przewiń do góry